fredag 2 september 2011

Hett var det iaf!

Det blev inte den mest välspelade match jag sett men det var roligt ändå. Av någon anledning satt jag och mina bänkgrannar och var lite halvnöjda efter en period men så small det bara till med två snabba Luleåmål och så stod det 1-2 helt plötsligt - wtf?! Då vaknade man liksom upp och märkte att vi spelar nog inte så bra egentligen...

Tredje perioden var bättre men Jimmie Ölvestads utvisning bäddade för ett sent segermål för Luleå. Med sex man på banan skapade DIF flera chanser men det enda som egentligen hände var ett rejält råkurr efter slutsignalen. I liked it a lot, och matcherna dessa lag emellan kommer bli något alldeles speciellt i år.

* Luleå hade Johan Gustafsson i mål som jag hoppades få se och han var riktigt duktig även om han inte sattes på några svårare prov.

* Wesslau var duktig som vanligt och jag älskar verkligen den mannen. Han kommer vinna målvaktsligan.

* Honken tog för sig ordentligt och bjöd t.o.m. på några fina tacklingar!

* Daniel Tjärnqvist är lite av ett mysterium för mig än så länge. I början av matchen satt jag och var irriterad på att han inte alls var så bra som jag hoppats. Sedan spelade han upp sig och visade lite av de kvaliteter som han besitter. Det är väl som vanligt med de äldre spelarna - det tar lite längre tid att varva igång.

* Junioren Philip Holm var extremt duktig och här har vi en kommande storback - trevligt!

* Kyle slog några otroligt hårda och fina passningar på bladet på medspelarna. Tror inte ens våra svenska gossar kan slå sådana passningar. Se och lär.

* Jag har alltid haft svårt för David Printz men så gjorde han en grymt bra säsong i fjol. Tyvärr var han tillbaka i sitt gamla jag mot Luleå och var trög i skridskoåkningen och missade därmed tacklingarna och åkte mest runt och tacklade sargen. Inte heller var han bra med pucken men det var ju som vanligt, hoppas han låter bli den i fortsättningen och håller sig till det fysiska spelet istället.

* BomBom var skadad och det kändes faktiskt lite tomt utan honom.

* Det är typ sjunde gången jag ser Marcus Nilson utmana en motståndare till fight men inte heller nu blev det något. Alltså, kan han slåss eller har det blivit en grej att åka runt och vara cool och utmana alla för att han vet att det ändå aldrig blir något? Jag väljer att tro att han kan slåss, men jag vill gärna se det snart. :)

* Jimmie Ölvestad var bäst offensivt tycker jag. Fantastisk skridskoåkning som flera gånger tog honom förbi motståndare som man trodde skulle stoppa honom. Dessutom bjöd han Elias Fälth på en tackling så det sjöng i hela Hovet. <3

Idag lördag, är det bortamatch mot Linköping och den ska jag se på tv. Ser gärna att vi spelar lite bättre och kommer ut med tre poäng, annars känns det som att den här försäsongen som började så himla bra liksom bara ebbat ut och inte blivit något speciellt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar