tisdag 27 september 2011

Men snälla rara...

Efter att äntligen ha kommit ut fyllda av energi, och dessutom gjort både 1-0 och 2-0 så rasade allt samman. Maken till dålig insats har jag sällan skådat på Hovet. Djurgården mäktade med sjutton, SJUTTON, skott på hela matchen. I sista perioden skapade man inte en enda målchans trots att man jagade kvittering. Pinsamt är bara förnamnet.

Den enda tröst jag kan finna är att både fotbollslaget och hockeylaget brukar vara extremt segstartade. Det blir säkert bättre, men idag såg det verkligen dåligt ut.

* Erik Gustafsson gjorde debut och den borde han snarast försöka glömma.

* Boumedienne tog som vanligt en helt oprovocerad utvisning för crosschecking i ryggen. Hur svårt ska det vara att hålla sig ifrån så pass onödiga utvisningar? Otroligt dålig disciplin och han har nog noll hjärta för klubben. Tror faktiskt inte att han bryr sig, eller så är han bara mest korkad i serien.

* Wesslau räddade oss från en ännu större förlust. En av få som får godkänt. De andra är Kempe och Cehlin.

* Några snygga mål fick vi se i alla fall. Cehlin, Åberg, Martin Johansson (Brynäs) och Järnkrok bjöd på dessa godbitar.

* Hardy Nilsson tog mitt i matchen en time out och skällde ut spelarna efter noter. Det har jag efterlyst och det tyckte jag han gjorde bra. Men annars ser jag inte många ljusglimtar med Hardys coachining. Efter den här säsongen vill jag se honom lämna klubben. Frågan är om Johansson/Montén bör hänga på eller om de bör vara kvar? Micke Johansson är min största idol alla kategorier, genom alla tider, så han får stanna om jag får bestämma. Kanske fortsätta som assisterande tränare och få in någon med mer energi som huvudtränare?

* Inför den här matchen låg vi trea i tabellen. Det var en högst orättvis placering. Trea från botten hade mer matchat lagets insatser hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar