onsdag 21 september 2011

Skoterraggare skoterraggare!

Dags för känslosamt möte med Luleå igen. Förra säsongens kvartsfinalsorti samt försäsongsmatchen mot Luleå bäddar för ännu ett hett möte. Jag tror dock att vi får det tufft. Dels för att Luleå vill ta sin första seger (man står på 1p. efter två matcher) och dels för att DIF nog inte är 100% efter urladdningen och festen i derbyt senast.

Hoppas att jag tippar lika dåligt som vanligt - isåfall vinner vi ju!

* Jag tycker att man hittade rätt i kedjorna efter första perioden i derbyt och Hardy lär ju fortsätta på det spåret.

* Vill se fler forwards hitta nätet. Cehlin har varit bra men måste börja producera. Marcus Nilson har mer att bevisa. Tim, Carlsson, Kempe...listan kan göras lång!

* Gör Sandberg säsongsdebut i mål? Inte redan kanske, men jag hoppas få se honom snart. Man tror ju att han är liten och inte så jättebra, men tänk om han är det?! Han kanske är den nya Tommy Söderström eller Micke Tellqvist! Vill se honom få några chanser sen även om jag är ett stooort Wesslau-fan.

* Luleå har några spelare som jag ska försöka hålla koll på (för mitt eget höga intresse): Johan Gustafsson, Sebastian Enterfeldt och Johan Harju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar