torsdag 15 september 2011

HV71 - DIF 1-2

HV71 var bra i en period men sedan såg de fruktansvärt bleka ut. Så här dåliga har jag inte sett dem på många, många år. Stefan Livs bortgång är såklart en orsak men visst ser truppen vek ut.

Djurgården däremot levererade en strålande defensiv och hyfsad offensiv. Gustaf Wesslau var precis så bra som man hoppats och Daniel Tjärnqvist var en helt annan spelare än i träningsmatcherna - vilken förvandling! Bra defensivt där han t.o.m. delade ut en vacker open ice-tackling och han visade även prov på finfin klubbteknik och skridskoåkning. Wow, säger jag bara. Jag har tvivlat lite men det här lovar verkligen gott.

* Philip Holm visade ett moget spel och får anses vara ett stort framtidslöfte!

* Pontus Åberg! 17 år och redan matchvinnare. Härligt slagskott mellan benen på Daniel Larsson.

* Tjärnqvist Jr styrde in säsongens första mål. Passande inledning på säsongen! Kyle fin assist.

* Marcus Nilsson drar ned tempot något fruktansvärt i PP. Visst, han är vår största stjärna men märker han inte själv att han sabbar PP? Kommer garanterat spela på den där platsen säsongen ut men jag har redan slitit av mig allt hår i förtvivlan. Passa pucken för i helvete. Genast.

* Precis som Daniel Tjärnqvist verkade Ottosson gått igenom en förvandling och såg snabb och bra ut. Fina, kvicka vändningar i sarghörnen m.m.

* Kempe och Cehlin vågade bryta sig in framför mål och det ska de fortsätta med - att skapa chanser.

* John Norman jobbade lite i det tysta men speciellt i första halvan av matchen tycker jag att han var väldigt bra. Försvann lite sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar