torsdag 15 september 2011

Äntligen!

Djurgården gästar i säsongspremiären Jönköping och klockan 19.00 drar matchen igång. Det är sanslöst många matcher de närmaste månaderna och det känns så fantastiskt roligt. Som man har längtat! Diverse Youtube-klipp har inte direkt minskat suget...

Kvällen kommer inledas med en hyllning och tyst minut till Stefan Liv, vilket kommer kännas tungt för alla. Inte minst för mig själv som blir helt knäckt bara jag ser en bild av honom. Hur blir det då inte för de närstående?!

Jag hoppas dock att så fort pucken släpps så kör lagen till 110%. HV spelar för Stefan och Djurgården är inte "snälla" för att man tycker synd om HV. Fullt ös bara, men det blir det nog också.
Möjligtvis är första perioden lite trevande precis som i omspelet mellan Salavat - Atlant i ryska ligan. Där gick Atlant upp till 3-0 i första perioden innan Salavat vaknade till och vände på matchen. Det var en märklig match.

Det är första matchen i serien så jag vet inte riktigt vad man ska kräva eller förvänta sig. Men jag ser såklart gärna att power play förbättrats iaf litegrann och att försvarsspelet fungerar. Wesslau är jag dock inte ett dugg orolig för. Offensivt räknar jag inte med några stordåd men riktig järnkaminsinställning vill jag se.

Let´s get ready to rumble!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar