torsdag 8 september 2011

SAIK - AIK

Det är en vanlig torsdagkväll i september. Skellefteås egna AIK möter Solnas dito i en träningsmatch uppe i norr. Jag sliter bland kastruller och stekpannor i köket och sneglar lite lätt på den avslagna matchen. Kanske är det för att det är två avslagna lag. Kanske är det med anledning av den hemska olyckan igår.

I slutet av matchen sätter jag mig i soffan och försöker njuta av en oavgjord match medelst förlängning och straffar. Nog borde det bli fart och fläkt nu?

Förlängningen går hemsk långsamt. Det tas timeouter och utvisningar om vartannat. Jag somnar till i soffan men så plötsligt händer det... Jag vaknar upp av att någon tappar en nål på isen i Skellefteå Kraft Arena. Kul, då fick man lite action i alla fall. Jag somnar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar