lördag 24 september 2011

Timrå - DIF och UFC 135

Ja, det är mina planer för helgen. Snart börjar matchen i Timrå och jag tror att resultatet helt beror på om grabbarna är taggade och heta eller lika trötta som vanligt. Vinst med 3-1 om vi är pigga. Tröttmössor? Ja då blir det 3-1 till Timrå. Enkel matematik.

* Ölvestad fick tre matchers avstängning för tacklingen senast - suck.

* Blir intressant att se Stefan Ridderwall i Timrås mål. Ska han stoppa klubben i sitt hjärta?

--------

Inatt går UFC 135 av stapeln i Pepsi Center, Denver, Colorado. En arena som borde låta bekant i en hockeyälskares öron. Det är inga jätteroliga fighter överlag men de två största matcherna på kortet kommer nog leverera iaf!

Matt Hughes vs. Josh Koscheck
Hughes är en legend i sporten och väldigt "likeable". Koscheck har inte riktigt samma fina aura runt sig. Tvärtom faktiskt. Men duktig, det är han. Jag håller tummarna för Matt Hughes!

Jon Jones vs. Quinton Jackson
Här har vi en titelfight där Jon "Bones" Jones ska försöka försvara sitt bälte för första gången. Jones är kanske min allra största favorit i UFC och väldigt rolig att se på. Har ett helt eget, oberäkneligt, beteendemönster och en otrolig timing i allt han gör.
"Rampage" Jackson är jag däremot inte så imponerad av. Det sägs att han har en enorm kraft i slagen men själv tycker jag att han ser ganska trött ut nuförtiden. Jones är stor favorit hos spelbolagen och så även hos mig. Precis som i matchen ovan så hoppas jag på en kanonmatch även här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar