torsdag 22 september 2011

Luleå sopade banan med oss. 5-2.

Ännu en katastrofal förstaperiod där vi tar en massa utvisningar och följdaktligen får 2-0 i baken.

Tim Sandberg fick chansen mellan stolparna och var riktigt bra under första halvan av matchen, tyvärr orkade han inte stå emot diverse frilägen och annat. Tuff säsongsdebut!

Det enda positiva jag tar med mig med dagens match är Pontus Åbergs underbara slagskott i nättaket. Herrejösses, vilket skott. Lätt bland det värsta jag sett! Kul att vi har en ny junior på väg uppåt i raketfart.

Bra att Kempe fick trycka dit en puck också, fint framspelad av Tim Eriksson.

I fortsättningen vill jag se att laget är vaket från start. Förutom det självklara ansvaret på var och ens axlar vill jag att Hardy och Marcus Nilson verkligen ser till att folk är med från start. Det är deras j-la jobb att fixa det. Pinsamt är bara förnamnet på de två senaste matchinledningarna.

Vill tillägga att jag ser slutet för Hardys tränarkarriär i Djurgården. För ett par år sedan såg han het ut och brann för det här, nu verkar han riktigt trött. Ge oss en ny och gärna lite yngre tränare som kan mana på spelarna ordentligt. Wikegård vore stor underhållning men han har väl redan fullt upp i medias rampljus och är nöjd med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar