måndag 26 september 2011

DIF - Kalmar 1-2

Ja, vad ska man säga. Det blev inte riktigt lika kul som jag hoppats men vi fick ju se årets mål iaf! Vilken otrolig frispark Joona Toivio satte ribba in. Nu är det väl ingen tvekan om vem som tar resterande frisparkar den här säsongen? :)

Tyvärr gjorde samme Joona senare ett stort misstag då han lekte ryggsäck på en frispelad Tobias Hysén. Straff, utvisning, avstängning och 1-1 i matchen. YUCK.

Annars var det en del som såg hyfsat ut. Dembo är kanonbra sedan någon månad tillbaka och Sjölund/Hämäläinen tycker jag höjt sig flera klasser jämfört med tidigare på säsongen.

Det tätnar dock rejält i botten av tabellen och på fredag spelar DIF säsongens hittills viktigaste match då man möter Syrianska på bortaplan. Jag önskar mig en vinst...

--------

* Fick i samband med matchstart höra att IFK inte vunnit på Stadion på 15 år. Hmm, det är inget man vill höra. Superjinx ju.

* Varför fick Philip Hellquist spela istället för Chister Youssef? Philip var värdelös och är även i år alldeles för vek. Dags att han lägger på sig lite muskler nu. Youssef däremot tycker jag varit bra på slutet.

* Om jag inte missminner mig så tog vi tre raka segrar när Agger kom. Idag var han avstängd och vi förlorade igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar