söndag 11 september 2011

Djurgården - Trelleborg 4-3

Äntligen dags för fotboll igen och den här matchen är extremt viktig (som vanligt). Jag är mest intresserad av Nikolaj Agger som startar på topp. En kille som jag aldrig sett förut men av någon anledning sätter mitt hopp till - jag tror han är frälsaren! :)

När jag ser Trelleborgs uppställning så får jag kalla kårar av att läsa namnet Fredrik Jensen - denna djurgårdsslaktare. Kan han inte bara ta semester i eftermiddag?

Kom igen nu, full fart framåt - håll tätt bakåt!

--------

EDIT: Nu är det halvtid och det känns helt sjukt att just de två spelare jag varnade för har gjort matchens båda mål! Jensen tryckte in en bedrövlig retur från Dembo och Agger sköt stillastående, långt utifrån, ett väldigt bra skott stolpe in till 1-1. Snälla gå ut och vinn nu gubbar...

EDIT 2: Wow, säger jag bara, vilken galen match! Djurgården tod ledningen hela fyra gånger och det vara bara det fjärde och sista målet som Trelleborg inte kunde kvittera. 4-3 blev således slutresultatet.

Fredrik Jensen gjorde ett mål till men den man knappast räknat med som stor matchvinnare för DIF blev Kennedy Igboananike med ett hattrick i andra halvlek! Hans tre första spelmål på hela säsongen, snacka om ketchupeffekt. Kennedy fick hoppa in i den 27:e minuten då Mattias Jonson blev skadad.

Även Kebba Ceesay och Sebastian Rajalakso klev av skadade och nu hoppas jag att de hinner läka ihop under veckan för nästa måndag är det dags för derby mot AIK på Råsunda. Dagens match gav mer energi och höjde definitivt pulsen inför debyt - härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar