lördag 24 september 2011

Timrå - DIF 4-5

Det ska sägas att jag hade en jättesågning på gång här men med den upphämtning och den avslutningen så håller jag igen litegrann iaf. Marcus Nilson gjorde alltså segermålet med 29 sekunder kvar med ett mäktigt slagskott. Och med bara ett par sekunder kvar fick Yared Hagos öppet mål men Wesslau gjordes årets räddning då han hann över och räddade. Otroligt! Påminde lite om den räddning som brukar vevas på Youtube och andra ställen där Wesslau räddar mot LHC i slutspelet för två år sedan.

Med det sagt, här kommer resten av texten.

Ännu en totalt urusel förstaperiod. Om det här fortsätter kräver jag Hardys avgång, han måste kunna få spelarna att vara vakna från start. Det räcker inte att endast spela två perioder varje match. Jag var så himla besviken på de första tjugo minuterna att jag knappt blev glad åt att farten höjdes och att vi gjorde ett par mål i andraperioden. Så illa kändes det. Varför inte starta i det tempot redan i den första perioden?

Dessutom har jag varit kritisk till valet av lagkapten. Jag förstår att man valt Marcus Nilson på ett sätt, han är ju tillsammans med Daniel Tjärnqvist vår mest rutinerade spelare med NHL- och KHL-erfarenhet osv. Dessutom har han en hög högstanivå och är Djurgårdare sedan gammalt. Men lagkapten? Nej tack!

Kan se framför mig hur han sitter i ett hörn och tjurar inför matcherna och mest fokuserar på sitt eget. Istället borde han väcka och peppa grabbarna. Dessutom är han den som hänger mest med huvudet av alla när det går dåligt. Kaptensämne?! Långt ifrån.

* Förutom slappt agerande på Timrås första mål var Kyle Klubertanz grym idag. Offensivt är han bland de bästa i serien.

* Varför dömer domarna ofta mål, men så blir de påverkade av publik och spelare och ska ändå ringa och begära videogranskning? Det händer väldigt ofta och är bara så fel. Tekniken är ju till för att avgöra kniviga situationer, inte för att bedöma minsta lilla grej. Tempot försvinner och domarens trovärdighet försvinner. Ta beslutet och stå för det istället!

* Almtorp gjorde ett påpassligt mål idag och har kommit in i laget väldigt mycket bättre än Mattias Carlsson som inte uträttat någonting hittills. Här kräver jag mycket mer. Var är farten och skottet som det talas så mycket om? Minns ett enormt skott på försäsongen som det blev mål på, men lite oftare kan han väl visa upp det? Gjorde dock ett mål på en retur idag - må det vara starten på något stort!

* Wesslau...försökte han ta Simborgarmärket på ett av Timrås mål eller? Maken till att simma har jag aldrig sett. Res dig upp!

* Nichlas Torp är en spelare jag verkligen hatar. Nu har han bytt HV71 mot Timrå men spelar lika fult här. En knätackling bjöd han på idag.

* Som tidigare säsonger är det de unga spelarna i DIF som man är mest nöjd med och stolt över. Åberg, Söder, Norman, Holm osv. Claesson utelämnade jag med flit då han varit sämre än han var förra säsongen men han kommer nog igång.

* Tim Eriksson stod för en mycket vacker assist från Gretzkyposition för andra matchen i rad. Dejligt!

* Gud vad jag saknar Daniel Brodin. Han kanske kan få fart på vårt spel i förstaperioderna?

* Fredrik Bremberg får inte ens sitta på bänken i HV71. Seriöst, vad gör de med karln där nere?! Kom heeeeem Linkan! Med Linkan och ev. Zibanejad i laget blir vi giftiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar