onsdag 31 augusti 2011

Luleå - DIF, European Trophy

Imorgon drar jag till Hovet för att se Djurgården ta emot Luleå. En match som förmodligen, och förhoppningsvis, kommer att bli ganska het! Ingen har väl glömt förra säsongens kvartsfinalmatcher mot Fuleå, förlåt, Luleå - där anmälningarna haglade.

Ett av mina starkaste minnen var när Pär Arlbrandt filmade å det grövsta och lurade domaren att ta en utvisning. Ett annat, bättre minne, var den sista hemmamatchen i Globen som länge var en mållös och spänd historia, där DIF dock gjorde både ett och två mål under matchens sista tio minuter - vilket otroligt drag på läktarna! Roligast var när 14.000 åskådare mobbade en liten Luleåklick på läktaren med "En jävla massa bönder", haha... Rejäl mobbning men det var med glimten i ögat, så kändes det iaf!

DIF gick ju upp från 0-3 till 3-3 i matcher och ledde också den sjunde matchen efter ett sent mål av Mika Zibanejad men Luleå kvitterade och vann sedan i sudden death. Att det kändes tomt då är bara förnamnet.

I Luleås lag är jag mest nyfiken på deras andremålvakt Johan Gustafsson. Han kommer från Västerås IK till den här säsongen och lär bli vår målvakt i vinterns junior-VM om jag inte är ute och cyklar helt här. Och just junior-VM är bland det roligaste jag vet.

Kommer nog inte hem från Stockholm förrän någon dag efter matchen så det blir ingen kommentar här direkt efter matchen. Peace.

Förresten, mycket av det jag skriver kollar jag inte upp sanningshalten i så det kan förekomma vissa faktafel. Man minns ju känslor och händelser hyfsat bra men jag vet att minnet sviker lite lömskt sådär ibland - så ta inte allt jag skriver för rena sanningar även om det mesta nog är sant! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar