söndag 21 augusti 2011

Häcken - DIF 2-0

Det finns inget som ger mig sådan ångest som att se DIF spela fotboll, och idag var det dags igen. Efter en hyfsat positiv första kvart kändes det ändå okej men det var ju bara en tidsfråga innan motståndarna skulle göra 1-0, vilket idag kom efter ovanligt lång tid - 18 minuter.

I andra halvlek kom 2-0 på ett fruktansvärt misstag av Joona Toivio, men som lagets ständigt bästa spelare kommer han undan med misstaget den här gången. Anfallsmässigt såg det otroligt omständigt och kasst ut. Varje passning och beslut tog extremt lång tid och djupledsspelet har ju inte funnits där på många år.

Mathias Ranégie gjorde Häckens båda mål och har nu gjort SJUTTON kassar i år. När man jämför detta med Djurgårdens fyra forwards som tillsammans gjort sex mål så blir man ju lite knäckt.
Varför värvar vi bara backar och mittfältare? Typ jämt? Jag skulle utan att blinka kunna byta ut alla fyra forwards mot fyra helt nya "no name"-players, det lär ju inte gå sämre iaf? Hade vi haft en spelare som gjort sjutton mål så hade vi lätt legat i mitten på tabellen, förmodligen långt mycket bättre ändå.

Vad det gäller spelarinsatserna så var väl Emil Bergström ganska kall som högerback (återigen). Han är egentligen en favorit för mig men jag skulle hellre se honom som en ettrig bollvinnare på mittfältet där han kan ägna sig åt det han är bäst på. Hoppas Kebba får starta nästa match på högerbacksplatsen.

Kasper Hämäläinen. Jag har gnällt på honom förr och gör det nu igen. Han är den mest osynliga, överskattade, rädda pojkspelare som någonsin lurat sig in i en allsvensk trupp. Lycka till i proffsvärlden som du tydligen är "nära". Vill dock flika in att han verkar vara en fin och go kille utanför planen som jag gillar på det sättet, men nu tänker jag rent fotbollsmässigt.

Daniel Sjölund visade prov på riktigt fina bollvinnaregenskaper i början av matchen men föll sedan ifrån.

Dembo. Hur kunde du släppa in 1-0-målet? Helt obegripligt.

Kul att äntligen få se Trimi Makolli och "Kimmen". Det var inte en dag för sent och jag hoppas att Pehrsson vågar låta dem starta en match snart, även om jag inte tror det tyvärr.

Nej, nu ska jag stoppa undan motorsågen och följa textrapportering från DIF hockey i European Trophy istället. Efter fem raka segrar på försäsongen tar man sig nu an tuffast möjliga motstånd i IFK Helsingfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar