onsdag 31 augusti 2011

Vi er røøøde, vi er hviiide

Danskt tema idag. Jag har haft en extremt tråkig dag där jag bara surfat runt på nätet nonstop sedan kl 7 imorse. Nu har det dock börjat hagla in nyheter och det är goda nyheter.

Först läste jag om att Stefan Lassen lämnar DIF Hockey och beger sig till Malmö. Det här är ju kanonbra för alla parter. Lassen kom aldrig riktigt upp i sin högstanivå under året i DIF och blev tyvärr fansens hackkyckling. Han verkar dock vara en trevlig prick och jag önskar honom all lycka i Malmö, som jag tror kommer vara riktigt bra i vinter. Här kan han nog få en avsevärt större roll än i DIF där han ofta fick nöta bänk.

Lite senare kom nästa goda nyhet. DIF Fotboll värvar en 22-årig dansk forward! Bara just den meningen gör ju att man blir övertänd. Nicolaj Agger är kusin med Liverpools Daniel Agger och kommer även han från Bröndby.

Jag har ju aldrig sett denna spelare i aktion tidigare men han får fina lovord av Magnus Pehrsson på Djurgårdens hemsida så det blir otroligt spännande att se hur han ser ut (ja, på planen då).

Man har ju otroligt goda minnen av Sören Larsen och även årets första danskvärvning Peter Nymann har varit väldigt bra. Att gå från en finsksatsning till en dansksatsning känns helt okej i detta nu. Och gärna unga spelare som kan utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar