söndag 7 augusti 2011

DIF - GAIS m.m.

Vilka usla matchinledningar grabbarna bjuder på. Senast mot Malmö släppte de in ett mål efter fem minuter, idag tog det bara en minut. Bedrövligt. Det ger ju hela matchen en viss prägel då man kommer i underläge från start.

Matchen utvecklade sig dock bra och trots att GAIS muppiga tränare stod var missnöjd efteråt tycker jag att han ska vara nöjd med en poäng då man förlorat bollinnehavet med typ 99-1 och hörnstatistiken med cirka 15-0. Men det var ju tydligen bara Djurgårdens ytterback som stod med bollen vid sina fötter matchen igenom. Jo tjena. Brö'gäng.

Mest imponerad blev jag av debuterande dansken Peter Nymann Mikkelsen som kämpade, dribblade och hade ett otroligt löpsteg. Dessutom gjorde han mål i sin första match! Honom kommer vi ha nytta av.

Härligt att nykontrakterade Petter Gustafsson fick kvittera på övertid med en snygg nick efter ett grymt bra inlägg av tidigare nämnde Nymann.

Jag skrev tidigare på dif.se att Mattias Jonson är en glaslirare och fick en massa mothugg. Visst, jag älskar honom, det gör jag. Men allvarligt talat, hur kan de andra INTE se att han går sönder för ingenting i precis varenda match?! Haha... Senast rasade han typ ihop av att bollen touchade hans lår. Idag gick han av efter 38 minuter då han ramlat och fått ont i låret. Även denna gång såg det väldigt märkligt ut. Nåja.


Petter Gustafsson har precis kvitterat på övertid på ett regnigt Stockholms Stadion.

--------

UFC-galan igår var helt okej men jag tycker för min egen del att det är synd att jag glömde tippa den här på bloggen! Hade nog haft alla rätt faktiskt, men det är ju lätt att påstå i efterhand. :)

Vitor Belfort slaktade "Sexy-Yama" Akiyama och det var verkligen ingen skräll. Jag kan ha viss förståelse för att Akiyama får fortsätta fightas då han brukar bjuda på roliga matcher, men seriöst, för hans egen skull borde han lägga av - han är inte tillräckligt bra.

Tito Ortiz skrällvann ju senast och pga avhopp fick och tog han chansen att fightas igen, direkt efteråt nästan. Tyvärr för hans del var Rashad Evans alldeles för bra och vann enkelt.

En svensk seger fick vi också då Alexander Gustafsson vann mot Matt Hamill som nu förlorat sina två senaste matcher och ser riktigt trött ut. Slut, ser han ut.

Rory MacDonald som är en favorit för mig vann lätt mot Mike Pyle som var hyfsat kaxig innan matchen - sweet! :)

--------

I veckan som kommer spelar DIF Hockey tre raka hemmamatcher i European Trophy och jag hoppas komma iväg på någon av dem iaf. Det blev seger mot Oskarshamn senast men då jag bara följde textrapporteringen därifrån så kan jag inte uttala mig om vad som egentligen hände. Härligt att hockeyn är igång iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar