söndag 15 maj 2011

VM-turneringen är över...

...och Tre Kronor fick med sig en silvermedalj. Ett på förhand mycket bra resultat. Tyvärr spelade vi som en påse nötter i sista perioden och Victor Fasth fick ett ovärdigt slut på sin fina säsong och VM-turnering.

Kan inte vara kul att släppa in fem mål i sitt livs viktigaste period! Dåligt av utespelarna att inte stå upp bättre i slutet faktiskt. Nästan respektlöst mot Victor. Jaja...

Louiii Eriksson blev vald till NHLs mest underskattade spelare. Jag utnämner honom härmed till VMs mest ÖVERSKATTADE spelare. Att som enda "stjärna" i Tre Kronor inte ens synas och än mindre göra några mål gör iaf mig besviken (okej, han gjorde ett mål mot Norge och ett mot Tyskland, men kom igen...).

Bäst individuellt tycker jag Victor Fasth, Patrik Berglund och Jakob Silfverberg varit, men det är ändå laginsatsen jag kommer minnas bäst. Kanske hade vi behövt lite mer tyngd i laget. Jämtin fanns ju t.ex. på plats men Mårts ville tydligen bara ha lirare i laget vilket jag tycker är fel. En riktigt elak kedja bör man ha. Det är ju hockey vi lirar här. :)

Sveriges snyggaste mål:

1. Mikael Backlunds handledare i krysset mot Tjeckien, pjuh!
2. Magnus Pääjärvis 1-0-mål i finalen i det andra krysset.
3. Mikael Backlunds slagskott/hästspark/scudmissil från blå mot hmmmm....Schweiz!

Grattis Finland till en grym turnering och glänsande guldmedaljer. Grattis också till Sverige som trots det snopna slutet, med lite distans till det här, kan se tillbaka på en bra turnering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar