lördag 28 maj 2011

UFC 130 i spåkulan

Just ja, en sak till på agendan i helgen - UFC 130! Evenemanget är ju redan inatt men jag kommer nog kika på det på söndag natt eller något.

Förut kikade jag inte så mycket fighting men nu ser jag en hel del, typ UFC, Strikeforce och Ultimate Fighter osv... Är verkligen ingen expert men det är kul nu när man börjar känna igen de flesta slagskämparna.

Helgens "main card" med min favorit skriven först, i fet stil. Tippat med både hjärna och hjärta, haha...

Middleweight bout: Brian Stann vs. Jorge Santiago. Gammal soldat som varit riktigt hård de gånger jag sett honom. Santiago ska också vara bra men honom har jag ingen koll på. Galan är ju på Memorial day och då viker man inte ner sig som gammal militär, they say.

Welterweight bout: Thiago Alves vs. Rick Story. Kanske den match som har bäst potential? Alves är ju grymt bra och har fruktansvärda bensparkar. Story har jag bara sett någon gång men han har imponerat.

Heavyweight bout: Travis Browne vs. Stefan Struve. Skyscraper Struve har jag fått blandade intryck av men han ger aldrig upp iaf. Browne känner jag inte till mer än på pappret, där det står 10 vinster, 0 förluster och en oavgjord. Hmm, jag gamblar med okände Browne!

Heavyweight bout: Frank Mir vs. Roy Nelson. Frank Mir blir mitt val här då jag av någon anledning gillar honom. Båda dessa herrar har ju rejäl knockout-power och det kan nog gå hursomhelst. Senast jag såg Roy Nelson var han dock lika trött som han är tjock.

Light Heavyweight bout: Matt Hamill vs. Quinton Jackson. Här hoppas jag döve Matt Hamill piskar upp Quinton Rampage som jag tycker är överskattad. Dessutom fick Quinton en mycket, mycket oförtjänt poängvinst mot Lyoto Machida. T.o.m. han själv blev totalt chockad. Det gillade vi inte här på bloggen (läs: jag på bloggen). ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar