torsdag 26 maj 2011

DIF - Elfsborg

Var faktiskt uppe inatt och såg när Tampa tog sin seminfinalserie till en sjunde och avgörande match, men hade annat för mig så hann inte skriva här. Sorry.

Starkt av Tampa att gripa sista halmstrået mot ett Boston som varit riktigt bra. Jag har ju tippat Boston här och får väl stå fast vid det men det är ju såklart hugget som stucket nu. En kul Game 7 lär det bli iaf!

Såg ni förresten Vancouvers sudden-mål senast? Sjukare mål får man leta efter, tog mig säkert tio repriser att förstå vad som hände. :)
--------
Idag ligger bloggens fokus på Djurgårdens hemmamatch mot Elfsborg. Som vanligt går jag och längtar till matchstart men när matchen väl drar igång är man väl lika knäckt som vanligt.

1. Ge för f-n inte Dembo chansen idag igen. Varför inte köra med Tommy Vaiho? Vad har man att förlora? Har aldrig sett honom dålig. Detsamma kan jag dock inte säga om Dembo.

2. Inte heller Joel Perovuo är värd en ny chans efter hans slarv senast.

3. Varför är Kimmen inte ens med i truppen?! Obegripligt. En av få spelare som hittills får godkänt för sina insatser.

Nåja, idag vill jag se att spelarna ger allt, i första hand. Vidare hoppas jag på få misstag och att man en gång i livet kan vara lite farliga framåt. Kom igen nu, DIF!
--------
EDIT 1: Vad ska man säga? Ännu en förlust inkasserad, denna gång 0-1. Tycker ändå DIF gör en godkänd insats och ett omvänt slutresultat, 1-0 alltså, hade varit mer rättvist tycker jag. Tyvärr är vi alldeles för dåliga när bollen närmar sig motståndarnas straffområde.

Dagens sågningar vill jag dela ut till några av de största namnen. Jag tycker att dessa spelare får alldeles för lite skit, fråga mig inte varför, men här bjuds de lite iaf:

1. Daniel Sjölund. Underpresterar grovt i nästan varje match. Ska ju vara den stora kreatören men lyckas inte med någonting, dessutom ganska hängig när det går emot.

2. Kasper Hämäläinen. Oftast osynlig i matcherna och när man ser dagens passningsspel undrar man ju om han kan sikta överhuvudtaget.

3. Kennedy Igboananike. Har till skillnad från många andra i truppen spetskvaliteter. Tyvärr kan han inte värdera situationer för fem öre utan letar ALLTID, ALLTID, ALLTID skottläge. Hur skulle det vara att passa bollen någon gång? Lite lätt sådär? Jag sliter mitt hår när jag ser Kennedy spela fotboll.

Dagens positiva överraskning var 18-åriga Emil Bergström som gjorde en helgjuten insats från start. Jag ser gärna fler juniorer i startelvan framöver, och då tänker jag på Joakim "Kimmen" Alriksson och Calle Björk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar