torsdag 19 maj 2011

Är det Vancouvers år i år?

Målrika matcher i NHL nu, senast hela 7-3 till Vancouver mot San Jose! Sedinarna var verkligen på spelhumör men man ska även ha klart för sig att San Joses försvarsspel var riktigt dåligt. Hur kan man ge motståndarna sådana ytor mitt i slottet? Beyond bad.

Vancouver ser iaf starka ut och jag tippar dem som ett av finallagen. Den andra semifinalen ser bra mycket jämnare ut men med Tyler Seguins sprakande show senast på näthinnan, så tippar jag Boston till final. Hur kunde han sitta på läktaren i slutspelet ända fram till nu förresten?! Sex poäng på två matcher cementerar nog hans position i laget iaf.

Kul incident igår: Sharks gör ett tveksamt mål (?), där Loungo ligger på pucken, som kanske är över mållinjen. Kevin Bieksa i Vancouver sätter då upp sin skridsko mitt framför kameran som befinner sig inuti målet - för att den inte ska kunna filma att pucken eventuellt är över mållinjen. Haha, den har jag inte sett förut faktiskt. Fyndigt! :)

Nåja, nu ska jag kika lite på Tampa - Boston innan jag går och lägger mig. Blir nog en kort titt såvida inte matchen är alldeles fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar