onsdag 18 maj 2011

Jonathan Eriksson - girig eller klok?

Jag gick och lade mig inatt då Boston gjorde 6-3 och matchen kändes avgjord. Ser nu att Tampa gjorde det spännande dock och att matchen slutade 6-5. Vilket mål Stamkos gjorde! Han bara måste ha det bästa skottet i hela världen. Tip of the day: kika highlights!

Läser att Jonathan Eriksson i Detroit tackat ner till en förlängning där han får $2.000.000 per år. Min första reaktion var: är han galen?! Jag gillar hans spel men kunde inte förstå hur han tackat nej till den lönen - i Detroit dessutom. Drömlag att spela i.

Nu har jag dock kollat lite på vad andra backar i ligan tjänar och fick faktiskt lite mer förståelse för Jonathans "nej tack". "Halvbra" backar som Rozsival, Meszaros, Jackman, Zidlicky, Kuba m.fl. tjänar DUBBELT så mycket som Jonathan skulle få. Så jäkla mycket bättre är de verkligen inte. Han kan nog klämma in en mille extra om han har tur, men då blir det nog i en annan klubb. Är det värt att spela för lite mer pengar i t.ex. Atlanta? Samma där, först tänker man NEJ, men där kanske han får mer speltid och större roll i laget, får bo i en roligare stad med bättre klimat osv.

Jaja, vi får se vad det blir. Angenämt problem iaf. Jag vill också kunna tacka nej till $2.000.000 i årslön och säga att det var för lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar