fredag 20 maj 2011

NHL update

Jag har gnällt en del på Tim Thomas men i och med hans nolla i natt (2-0) så verkar han vara tillbaka i det spel som han brukar visa upp. Jag såg de första två perioderna och Boston jobbade fruktansvärt hårt så jag står fast vid tipset att de går till final. Ser ju ännu bättre ut nu såklart med 2-1 i matcher.

En spelare som förvisso får mycket förtroende och har gjort det bra i NHL är Victor Hedman. För mig är han dock överskattad! Alltså, jag gillar honom men han är inte så bra som "man" tror. Nattens första mål var ett konstigt agerande där han drog ifrån sin plats framför mål och lämnade David Krejci helt ensam där. Hur ofta ser man ett friläge då spelet sedan länge varit etablerat i anfallszonen? Märkligt agerande av Hedman och ett vackert mål av Krejci.
--------
Inatt är det dags för San Jose att bekänna färg. Förlorar de den här matchen är de nog rökta, för 0-3 mot Vancouver hämtar de aldrig upp. Dåligt försvarsspel är dock svårt att fixa från en match till en annan så Sharks tar nog max en seger i den här serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar