fredag 27 maj 2011

Boston - Tampa, Game 7!

Efter fem timmars pokerspelande sitter jag här och pysslar med en GPS som jag köpte förra året. Kan ju vara bra att veta hur den fungerar inför sommarens "Into the wild"...

I detta nu får jag dock sällskap av fyrtio heltaggade NHL-spelare som ska göra upp om en finalplats. Jag älskar verkligen matcher som betyder så här mycket så det ska bli en ära att titta på. Jag står fast vid mitt Boston-tips, men vad vet jag? Hemmaplan är ju en fördel iaf. Nu kör vi!
--------
EDIT 1: Som väntat blev det en bra förstaperiod. Boston har haft ett litet övertag men överlag en ganska jämn period. Bäst chans fick Milan Lucic som kom fri efter en helt underbar frispelning av Rich Peverley. Lucic försökte lägga pucken mellan benen på Roloson men där var det stängt!

Det har varit väldigt få avblåsningar och inte en enda utvisning, disciplin och koncentration är på topp!
--------
EDIT 2: En lite sämre andraperiod där det mest anmärkningsvärda var att Steven Stamkos fick ett slagskott mitt i ansiktet. Det såg riktigt läskigt ut och han kastade klubba, handskar och hjälm och rusade ut i omklädningsrummet. 5-10 minuter senare var han dock tillbaka på isen igen! Gallerprydd och med en halv näsa.
--------
EDIT 3: Boston it is! Segersiffrorna skrevs till 1-0 efter ett väldigt snyggt mål där David Krejci serverade Nathan Horton öppet mål. Horton som redan gjort ett "Game 7"-sudden-mål i år, mot Montreal! (Mitt bittra jag hoppas ju att detta var karman för ett tjurigt Tampa som gnällde när Linus Omark gjorde en piruett mot dem.)

Jag fick ju in detta tips men i finalen väljer jag Vancouver som segrare. De känns mycket starkare offensivt och om inte Tim Thomas fortsätter spela som idag så kommer Sedinarna att fira stora triumfer. Finalen börjar onsdagen den 1:a juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar