söndag 22 maj 2011

NBA, NHL, Allsvenskan

Det har varit en busy helg för mig och jag har bara kikat sport i korta sekvenser. Under natten har jag iaf kollat en del på Miami Heat - Chicago Bulls i NBA slutspelet. Riktigt kul med lite högklassig basket som omväxling till framförallt all hockey!

Är väl ingen stor basketfantast men just Miami har jag faktiskt sett på plats i den arena de spelar i nu. Den gången mot (då regerande mästarna) Boston Celtics som vann ganska lätt. I Miami kretsade verkligen allt runt Dwayne Wade och iom att han hade en dålig dag så hade Miami Heat en dålig dag.

Nu har man ju däremot värvat bl.a. LeBron James och Chris Bosh så Wade är knappast ensam stjärna numera. Bosh gjorde 34p. i den här matchen som tog slut i detta nu. Vinst för Miami med 96-85 och en 2-1-ledning i matchserien (bäst av sju).

Jag slås av hur mycket trashtalk det är under spelets gång. När man får se vissa spel i slowmotion så ser man även att munnarna går i ett! Haha, jag älskar sånt... Tur att det finns kameror och 20.000 vittnen på läktarna, annars hade det kunna bli stökigt! :)
--------
Vancouver vann lätt över Sharks tidigare idag. Man lade grunden till segern genom att på mindre än två minuter i andra perioden gå från 0-0 till 3-0, alla tre mål gjorda i 5-mot-3-spel. Målen var nästan identiska dessutom. Håller man på Sharks bör man nog be en stilla bön för dem nu - det här ser inte bra ut!
--------
Senare ikväll är det äntligen dags för DIF Fotboll igen. Det blir väl en ångestladdad tillställning men jag är laddad som vanligt. Mjällby borta hade för några år sedan känts som en fullt möjlig trepoängare men nuförtiden känns alla matcher mer eller mindre tuffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar