tisdag 1 november 2011

Resultat UFC 137

Jag såg hela galan i realtid och efter fem timmars tittande var jag väl lite halvbesviken. Huvudmatchen levererade stort precis som väntat men annars så var det några matcher som var riktigt sega.

Jag satte mina tre första gissningar men hade fel på de tre sista. Ganska väntat ändå och iom. att jag tippade med hjärtat så kan ni räkna ut att jag blev lite besviken i slutet av natten.

* Donald Cerrone imponerade sjukt mycket och lekte med Dennis Siver, vem kan stoppa denne man?!

* Hioki ska vara en av världens bästa i sin viktklass men var riktigt dålig, precis som alla andra japaner i UFC. Han fick dock vinsten ändå efter märkliga domarsiffror. 

* Jorgensen var duktig och vann rättvist.

* CroCop gjorde sitt sista framträdande och gjorde det ganska bra men räckte inte till mot Roy "Big country" Nelson. Nelson som därmed räddade sig kvar i UFC - tre raka förluster hade inte sett bra ut.

* Matt Mitrione har en snabb och stor käft men inne på mattan presterade han inte ett jota. Cheick Kongo softade omkring i två ronder men lekte sen med Mitrione i den sista ronden. Tråkig match som inte alls levde upp till förväntningarna.

* B.J. Penn orkade med en enda rond i Nick Diaz tempo, sen var det slut på det roliga. Diaz tog rekord i antal "signifikanta" slag (178) och använde B.J. som sandsäck i andra halvan av matchen. En blåslagen B.J. sade direkt efter matchen att nu fick det vara nog, han kan inte komma hem så här till sin familj och sade sig gå i pension på momangen. Så här några dagar senare verkar han dock vilja ta tillbaka sitt uttalande litegranna och vill fundera på saken.

Vad det gäller Nick Diaz så är jag imponerad, aldrig har någon utklassad B.J. på det här sättet. Efter matchen så började han med att snacka skit om mästaren Georges St-Pierre för att sedan på presskonferensen gnälla på löner, motståndare, träningsupplägg osv. Rätt onödigt, men han är som han är. Matchen mot St-Pierre kommer bli en av tidernas mest uppmärksammade match i MMA. Can´t wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar