söndag 13 november 2011

Fight night, fortsättning

För er som inte sett nattens matcher men planerat att göra det senare så rekommenderar jag att sluta läsa nu. Jag vet själv hur irriterande det kan vara att råka se resultatet av matcher innan man hunnit se dem!

Man får väl säga att det blev en ganska bra natt. Den började redan 22.45 med en lååång räcka ganska ointressanta matcher. Här hade jag väl bara en kille jag höll på, Alex Caceres, och han var väldigt kul att titta på och vann också sin match.

Efter fyra timmar av halvkalla matcher drog äntligen Ben Henderson - Clay Guida igång och det blev en härlig match. Helt otrolig faktiskt! Trots att Guida nästan var utslagen efter femtio sekunder så gick matchen tiden ut, 3 x 5 minuter. Henderson var precis så bra som jag trott och vann efter överlägsna domarsiffror. Vill dock ge en eloge till Guida som slitit så länge för en titelchans men nu föll på målsnöret. Vilka matcher han bjuder på jämt! Tyvärr missade jag deadlinen för bettningen på den här matchen men tog igen det på nästa match...

Titelmatchen i tungvikt mellan Cain Velasquez och Junior dos Santos blev en kort historia. Utmanaren Junior dos Santos svingade en vild högerkrok som träffade mästaren på örat - and that´s all she wrote. 64 sekunder tog det! Dos Santos erövrade alltså mästarbältet och det kunde inte hända en finare kille. Han grät efter matchen och det gjorde j.... Äsch.

Enda bettet jag gjorde för kvällen var just dos Santos på KO/TKO till 3.25 ggr pengarna - man tackar! Tippade med hjärtat men också med logiken att dos Santos har grym boxning och alla matcher börjar stående. Sen får Velasquez ha hur bra uthållighet och brottning som han vill, det hjälper inte om man råkar springa in i en rejäl högersving på en gång...

--------

Till slut, klockan 4.00, trodde jag att Pacquiao-matchen skulle börja. Tyvärr fick man se en tioronders- och en tolvrondersmatch innan denna! Nu började man bli lagom mör.

Pacquiao fick väldiga problem mot Marquez och nådde sällan fram till honom ordentligt. Marquez var otroligt bra defensivt och kontrade hela tiden när Pacquiao försökte. Även den här matchen gick tiden ut, tolv ronder och både jag och de två kommentatorerna trodde att Marquez vunnit. Det tyckte inte ringdomarna...

Man blir ju förbannad alltså. Visst, jag håller på Pacman, men är man slagen så är man slagen. Blir så trött på bedömningssporter. Riktigt synd om Marquez som gjorde en otrolig match men ändå inte fick vinsten han förtjänade. Han fick dock $5.000.000 för besväret så jag vill inte ta ordet "förlorare" i min mun...

--------

Alla mina fyra favoriter vann under natten så det var kul, men just UFC-matchen där Junior dos Santos fick ta världen i sina armar var helt underbar. Big love till honom.

22.45 - 07.00 satt jag och tittade och så här i efterhand så känns det ju helt galet. Kanske skulle sparat några matcher till idag? Men samtidigt, det är så mysigt att sitta där i natten och titta live. Så är det ju. :)

Junior dos Santos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar