tisdag 22 november 2011

Haha, jaaaa ni...

Mitt förra inlägg blev ju med facit i hand ganska roligt. Först och främst önskade jag mig en bra start - det tog 20 sekunder så hade Frölunda gjort 1-0. Ehhh...

Sen blev det lite roligare då de spelade in mitt resultat, 3-3, och dessutom förlorade på straffar som jag förutspådde. Sick!

Vad det gäller matchen så är jag ganska nöjd. En bra arbetsinsats där tredjeperioden var väldigt bra. Kan inte tänka mig att Frölunda haft sådana problem på hemmaplan mot något annat lag. Tror det stod 8-0 i skott till DIF efter halva perioden!

Det som Djurgården måste jobba på är hur man startar matcherna. Här är det jätteviktigt att ta kommandot och gärna peta in en puck eller två, då sätter man liksom tonen för resten av kvällen och mycket är därmed vunnet.

Den andra saken man måste förbättra är att stänga matcher. Vet inte hur många gånger man haft en ledning i slutet bara för att tappa den. En poäng idag skulle lätt varit tre poäng så som matchen såg ut. Här tror jag mest det är någon form av mental spärr som spökar. Förra året kunde man inte vinna förlängningar och nu kan man inte ta trepoängare trots sena ledningar. Man ser t.ex. aldrig (FBK-matchen undantaget typ) DIF vinna med mer än ett eller två mål.

Jag vill att laget, oavsett ställning, kör 110% och jagar nästa mål. Man kan inte spela på en ledning eller tänka på vad det står på tavlan. Ut och ge allt bara och låt inte motståndarna få komma in i matcherna.

* Pluspoäng idag till Mario Kempe som hoppade in en bensax och fällde en FHC-spelare i slutet av matchen utan att dra på sig en utvisning. Den var snygg!

* Kyle Klubertanz har varit inne på flest baklängesmål i hela serien - 22 stycken!! Så jävla dåligt.

* David Printz gör sin bästa säsong någonsin. Herregud vad rejält och enkelt han spelar. Han har ju varit lite av en hack-kyckling tidigare år, inte minst för mig själv, men nu tycker jag att han gör en bättre säsong än självaste Daniel Tjärnqvist (som förvisso har högre krav på sig). Printz och Ölvestad är mina järnkaminer hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar