måndag 14 november 2011

Derby med mera!

* Tre Kronors sista match i Karjala Cup, mot Finland, var riktigt bra. Sverige visade upp en helt annan sida än i de två tidigare matcherna och kämpade som aldrig förr. Med storspelande 19-årige debutanten Johan Gustafsson i mål räckte det till en 4-3-vinst.
En fantastisk match med mycket känslor i, som bådar gott inför kommande turneringar. Snyggast mål gjorde dock Finland i powerplay. Snabbt och hårt klapp-klapp-spel med millimeterprecision och de svenska boxplay-spelarna sitter nog kvar än på Hartwall Arenas läktare (med handskarna fulla av räksallad).

* Ikväll är det AIK - DIF på programmet. En vinst ger oss andrum nedåt, en förlust gör att AIK kommer ikapp och att vi fortfarande är utanför slutspelsplats.

Frågor man ställer sig är om Viktor Fasth kommer stå i AIK-kassen eller om han fortfarande är sjuk? Har Wesslau tappat självförtroendet efter en halvdålig landslags-weekend? Kan Djurgården fortsätta som senast mot Timrå (nio dagar sedan), då det äntligen såg ganska bra ut? Påverkas DIF av att Aftonbladet gått ut med att deras spelare är less på Hardy? Är det ens sant?

Just det sistnämnda finner jag väldigt intressant. Jag och många med mig har sedan en tid önskat Hardys avgång. Han har sett ointresserad ut och inte verkat brinna som han borde. Och resultaten har ju verkligen inte varit bra. Med en så stark trupp och starka förhandstips skulle jag vilja utnämna oss till seriens fiaskolag hittills.

Nu kommer det t.o.m. uppgifter inifrån laget om att Hardy är oengagerad, men är det verkligen sant? Om nu spelarna tappat förtroendet för Hardy måste styrelsen omedelbart byta ut honom. Jag skulle inte klaga.

* Fredrik Bremberg har skrivit på för Timrå. Det var väl ett okej val i Djurgårdsögon då han ändå inte får spela i DIF. Tydligen. Men allvarligt talat så är det ju pinsamt att man "inte har plats" för Linkan. Det sveket glömmer han nog aldrig - inte jag heller.

* England - Sverige imorgon blir såklart en tuff match. Men jag hoppas att man i alla fall gör en bättre match än mot Danmark senast. Den matchen var bedrövlig.

Läste nyss den här kommentaren på "Leifby Live":

Kommentar från MikeMike: 
Ok, ser Zlatan het ut? Lyssnade på engelsk radio igår, de utnämnde honom till VÄRLDENS mest överskattade spelare. Han borde vara taggad?

Haha, en kommentar helt i min smak. Jag håller med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar