fredag 4 november 2011

UFC 138

På lördag kväll, klockan 21.00 på Canal+ Sport 2, för er som har det, visas UFC 138. Galan går i Birmingham, England, men handen på hjärtat så är det ett riktigt dåligt fight card.

Det kan ju förhoppningsvis bli bra matcher ändå, men de enda två matcherna som jag på förhand är riktigt peppad på är:

Welterweight bout: Thiago Alves vs. Papy Abedi
Svenske Papy gör debut i UFC och oj, vilken motståndare han blivit tilldelad! Jag har sett en hel del intervjuer och kortfilmer om Papy inför den här helgen och han verkar riktigt lugn och skön. På invägningen ikväll gick det dock ganska hett till - underbart! Papy tränar 19 (!) pass i veckan och har en helt fantastisk kropp. Samtidigt ska man veta att det här är ingen kroppsbyggartävling utan en MMA-tävling. Orkar de där stora musklerna potentiella tre ronder? Jag håller tummarna.

Middleweight bout: Chris Leben vs. Mark Muñoz
Om inte det här blir "fireworks" så äter jag upp min hatt. Leben har jag egentligen aldrig gillat men jag börjar vekna lite av någon konstig anledning. Muñoz är en duktig brottare som även svingar nävarna ganska bra. Det som fått mig att reagera lite inför matchen är att Leben mest snackar om sin förra match där han spöade sin gamla idol Wanderlei Silva, och Muñoz mest snackar om framtida möten om mästarbältet - tänker någon av dem på den här matchen?


Who´s your Papy?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar