torsdag 23 juni 2011

Örebro - Djurgården

Äsch vad f-n... Blev riktigt besviken då jag såg startelvan. Daniel Sjölund är tillbaka på Emil Bergströms bekostnad (eller ja, Kebba har också en potentiell Emil-plats). Emil är placerad på bänken och det känns riktigt tråkigt då jag tycker att han haft väldigt stor del i "vändningen". Han har något som Sjölund inte visat någonting utav - vinnarskalle och hjärta.

Nog för att det är en svår match men om vi förlorar idag kommer jag skylla på just det här jag svamlat om här ovan.

Jag vet att Sjölund är den stora "stjärnan" i laget men knappast för mig. Jag är hård men rättvis och skiter i vad de heter, det är prestationen som räknas. Känns lite som att jag hade stora problem med Marcus Nilson i hockeyn i vintras. Vår stora stjärna som underpresterade grovt och jag skulle aldrig givit honom den speltid han fick. Låt de som vill och kan spela istället.

Nåja, nu kör vi, hoppas såklart på tre poäng! :)
--------
EDIT 1: Gud vilken underbar trepoängare! 2-1 till DIF blev slutresultatet efter en väldigt väl genomförd match. Är otroligt stolt över grabbarna som helt plötsligt ser ut som rena topplaget. En helt crazy förvandling med tanke på att man låg sist för tre omgångar sedan...

* Joona Toivio överraskade mig med att vara andre straffskytt i laget i senaste matchen, och idag överraskade han med att göra ett sjukt snyggt mål genom en halv bicycleta! Erkänn att du är forward at heart, Joona? :)

* Vad många chanser vi skapade! Roligt!

* Kebba hade det tufft med en snabb Valdet Rama i första halvlek, men Valdet bytte sida i andra halvlek av någon outgrundlig anledning och då kom Örebro av sig lite.

* Satt och skrattade i soffan när klacken först körde "Åh, en sådan härlig dag" och många spelare sjöng med. Calle Björk gick typ och fistpumpade sig hela vägen mot klacken och sjöng, hahaha... Sen blev det "Den som inte hoppar är gnagarsvin" och även då var spelarna med på noterna och hoppade. Efter det blev det den obligatoriska "Vågen", "Kamala vesta" och "Hey hey Dembo Touray". Haha, kan bara sammanfatta detta med: glädjefnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar