onsdag 8 juni 2011

Boston - Vancouver, Game 4

Äntligen dags för match igen och det ska bli intressant att se om Boston fortsätter på den inslagna vägen med att spela TUFFT! Vancouvers stjärnor verkade inte tycka att hockey var lika kul då...

Jag glädjs över att Tyler Seguin är med i laguppställningen igen för Boston. En mycket ung kille som spelat fantastiskt bra när jag sett honom. Nu kör vi!
--------
EDIT 1: Jag såg bara en period innan jag somnade men har sett resten av matchen nu på morgonen. Det blev en ny överkörning levererad av Boston (4-0), och de har som Leffe Boork skulle sagt: "momentum" just nu. Ett rejält momentum!

Precis som förra matchen så var de tyngre, tuffare och snabbare även den här matchen. Tim Thomas tilläts glänsa i mål men samtidigt tycker jag att Vancouver gör det för lätt för honom. De kommer inte riktigt in framför mål utan det är mest skott utifrån, och det är ju inga problem för NHL´s kanske bäste målvakt. Han får tacka Seidenberg, Chara m.fl. för det fina jobbet framför kassen.

En fet incident i slutminuterna var när Alexander Burrows i PP slog klubban ur händerna på Thomas. Thomas gav dock igen direkt efteråt med en stenhård slashing över knät på Burrows och råkurret var igång - sånt gillar vi! Stygga Boston. :)

Tycker att Boston är väldigt snabba på omställningarna och dessutom finurliga när de tar sig förbi Vancouvers backar. De kör ofta den här gamla mellanstadiefinten där de slår pucken i sargen på ena sidan av backen och själva åker förbi honom på den andra sidan - funkar perfa!

Jag som trodde att jag höll på Vancouver i den här finalen men jag har ångrat mig totalt. Vancouver är ett pucktrillande mesgäng som inte är beredda att ta kriget för en titel. Boston är raka motsatsen och nu när de fått fart på målproduktionen och inte bara spelar defensivt så är de faktiskt väldigt underhållande att titta på. Keep it up!

Nästa match blir det intressant att se om Vancouver kan hitta tillbaka till sitt spel och få hål på Tim Thomas. De får ju hemmaplan igen och det bör betyda en del. Ska Bobby Lou (Luongo) hitta formen igen? En del billiga mål har han släppt in nu på slutet och blev inatt utbytt efter 4-0-målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar