måndag 13 juni 2011

Boston Bruins - Vancouver Canucks, Game 6

Jahapp, dags för första ödesmatchen. Vancouver har alltså chansen att få lyfta bucklan inatt, men jag tror på Bostonseger och en avgörande match i övermorgon. Har gått allin på att Boston ska vinna med minst två mål, så ingen målsnål historia nu tack... :)

Även om nu inte tipset går in så får man väl då kanske unna bröderna Sedin & Co att få lyfta Stanley cup-bucklan. De har varit fantastiska under hela säsongen och även om de inte är några favoriter för mig personligen så är de ju svenskar och jag gillar när de bjuder på hockeygodis i världsklass.

Vancouvers målvakt Roberto Luongo har snackat lite skit i media, kanske för att psyka Tim Thomas litegrann. Rätt onödigt och jag hoppas att det straffar sig i nattens match! Thomas som är en cool och rutinerad gammal man ska inte behöva höra sån skit tycker jag. F*ck Luongo.
--------
EDIT 1: WOWOWOWOWOWOW! Herregud vilken period. Boston rivstartade och målen bara sprutade in, 4-0 nu och Luongo är utbytt för längesen. Härligt! Jag ska inte prata om mitt bet än dock, då vet man ju vad som händer...

Boston har varit totalt överlägsna men Tim Thomas har ändå fått några svåra lägen som han varit helt otrolig på. Han är sådär fantastiskt bra som bara någon målvakt i hela världen är varje säsong. Förra året var Montreals Halak vansinnigt bra och i år är det Thomas som glänser. Jag har alltid gillat honom men iom det här slutspelet har han tagit vårt förhållande till en ny nivå! :)

Det finns väl bara en tråkig sak med den här urladdningen och det är att matchen känns ganska avgjord. Kanske blir sovdags snart...
--------
EDIT 2: Som väntat en mycket sämre andraperiod. Boston bevakade sin ledning och Vancouver var helt impotenta framåt.

Det enda roliga var väl i slutet då Bostons 206 cm långe kapten Zdeno Chara fick tag i pucken i boxplay, chippade ner den över hela banan och stormade själv efter den. Han var först ner i planket och kämpade fast pucken de sista skälvande sekunderna av perioden. För denna show belönades han med stående ovationer i Boston och en liggande ovation i soffan av mig. Vackert.
:)
--------
EDIT: En fin dag har nått sitt slut. För en sportnördande gambler som mig så var den i det närmaste perfekt: DIF vann, Boston vann, bettet gick in, pokern gick finfint. Sweet!

Blev lite paff när Vancouvers andremålvakt Cory Schneider tog av sig hjälmen för att dricka. Om man säger så här: är ni säkra på att Sedins verkligen bara är tvillingar och inte trillingar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar