måndag 13 juni 2011

IFK Glenn - Djurgården 0-4!

Ojojoj vad det där satt fint! Det är sällan jag önskar mig en seger så hårt som idag och snacka om att önskan slog in. Nu hoppas jag att det här är vändningen på den här miserabla säsongen.

De flesta var bra idag men skillnaden i startelvan mot tidigare var främst att Mattias Jonsson och Jani Lyyski spelade. Jag tror att just de här två spelarna är otroligt viktiga för laget med tanke på deras ledaregenskaper.

I ett annars ganska jämngrått lag behövs det några som kliver fram och ger vinnarskallen ett ansikte. Detta gjorde dessa två herrar idag. Jonsson såg till och med fräsch ut efter matchen! Lyyski å sin sida har ju varit sidsteppad i princip hela säsongen men tog nu verkligen chansen när han väl fick den. Jag lyfter på hatten. Tack för idag, DIF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar