tisdag 11 oktober 2011

Oj, var ska jag börja...

...drar igenom det här lite snabbt.

Sverige var dåliga mot Finland och får verkligen vara glada för 2-1-segern. Roligast för en sån som jag var väl annars att Joona Toivio gjorde Finlands mål. Han är en himla målfarlig mittback den där Joona!

--------

Frölunda - DIF var ingen höjdare alls. Såg den på sportbar i Stockholm och kommer inte ihåg så mycket av den, det var liksom svårt att hålla koncentrationen när vi inte ens skapade några målchanser. 0-2 sög! Jäklar vad stor deras danske målvakt är, vad väger han, 114kg?! Tänk alla som undrat över hur det skulle se ut med en sumobrottare i målet - nu vet de nästan.

--------

Ducks - Rangers blev en bättre match än jag vågat hoppas på. Ducks har Hiller i mål som jag gillar och en fantastisk förstakedja. De hittade passningar man inte trodde fanns precis hela tiden. Stenhårda mackor tvärs genom anfallszonen och helt andra vinklar än man ser i Elitserien. Kontrasten blev stor jämfört med DIF´s krampaktiga spel tidigare på eftermiddagen, om man säger så...

Henke var enormt bra i Rangers mål och vad vore de utan honom? Känns dock redan nu att de är alldeles för dåliga som vanligt. De kan inte blint lita på att målvakten bär dem till allsköns framgångar.

--------

UFC 136 var "awesome" som jag förväntade mig. Fick 3/5 rätt på mitt tips men egentligen 4/5 då jag mentalt ändrade mig i en av matcherna direkt efter att jag postat inlägget, haha...

Mest imponerad blev jag av:

1. Chael Sonnen. Han gjorde precis som jag förutspådde och brottade ner Brian Stann och använde honom som boxboll. Stann hann knappt få in ett slag. Helvete vad stark Sonnen såg ut, ingen annan kan ens vara i närheten av hans aggressiva och kraftfulla stil. Snart dags för ny titelmatch mot Anderson Silva? Inget i hela världen skulle kunna hindra mig från att få se den matchen.

2. Frankie Edgar. Ååhhh... I den förra matchen mot Gray Maynard fick han ju något enormt med stryk i den första ronden men reste sig och fick till en oavgjort match efter fem ronder. Det var en av de mäktigaste comebacker någonsin då han var nedslagen TRE gånger under ronden men aldrig utslagen.
Det här returmötet började likadant och han var nästan utslagen i den första ronden men han vände även denna gång på steken och vann i den fjärde ronden med en knockout - wow. Eller ska jag säga Jwoww? Frankie är från Jersey Shore och tydligen bra kompis med Jwoww, Snooki och The Situation, haha...

Helt klart en nygammal favorit för mig, Frankie boy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar