fredag 7 oktober 2011

Härlig sporthelg coming up!

Först har vi den livsviktiga landskampen mot Finland i fotboll ikväll. Här hoppas jag få se Kasper Hämäläinen och Daniel Sjölund från DIF spela för Finland. Sjölund ska tydligen vara så revanschsugen att han höll på att tuppa av då han pratade med Aftonbladets reportrar, haha...

--------

Direkt efter fotbollen är det NHL-premiär för Rangers mot Kings. Den här matchen kommer jag nog bara att hinna se slutet av, menmen, det duger.

--------

Inatt gör Mika Zibanejad sin NHL-debut för Ottawa mot Detroit. En otroligt smaskig match för en sån som jag, tyvärr har jag inte luskat ut hur jag ska kunna se den än! Undra om det löser sig. :S

--------

Imorgon kikar jag DIF på TV då de i Göteborg tar emot Frölunda. Direkt efter det drar jag till Globen och kollar Rangers mot Anaheim Ducks. Good stuff! Även om jag inte är något stort fan av NHL-matcher i Sverige. Har varit på dem varje år hittills och njaaa...de gör sig bättre i Nordamerika, på något sätt. Samtidigt blir det kul att se Henke, Getzlaf, Muschen...förlåt...PARROS (!) m.fl. in action!


--------

På lördagnatten är det en fantastisk UFC-gala med två titelmatcher och flera andra bra matcher. Sjukt peppad för denna UCF 136.

Main card
Lightweight bout: Joe Lauzon vs. Melvin Guillard Guillard är grym. Ship it!

Featherweight bout: Leonard Garcia vs. Nam Phan Garcia har redan spöat den lätt tråkige Phan en gång.

Middleweight bout: Chael Sonnen vs. Brian Stann Brian Stann är en fantastisk boxare som jag unnar all framgång, men jag tror att snackpåsen Sonnen kommer att brotta ner honom och då blir det tufft för Stann.

Featherweight Championship bout: José Aldo (c) vs. Kenny Florian José Aldo har otroliga bensparkar och om de träffar kommer inte K-Flo kunna stå upp. Här håller jag dock på dem båda då Aldo är en utfattig brasilianare från början och Florian är en skön snubbe.

Lightweight Championship bout: Frankie Edgar (c) vs. Gray Maynard Maynard får en ny chans att ta Edgars mästarbälte. Förra matchen var overkligt tuff men slutade oavgjort! Nu möts de igen, nio månader senare. Har alltid gillat Edgar men båda två är liksom så less på varandra efter den här utdragna följetongen att de båda framstår som lätt "annoying". Men som sagt, heja Frankie Edgar!

--------

Söndagen blir väl lite lugnare men ett par amerikanska fotbollsmatcher ska man väl kunna klämma in på kvällen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar