lördag 29 oktober 2011

Lite blandade tankar

Kikade inatt på invägningen till UFC-galan och wow - Penn och Diaz höll på att braka ihop ordentligt redan då! Man blev ju inte mindre peppad på matchen nu direkt, haha... Kika den här gif:en nedan, Diaz svingar ju efter Penn!


--------

Idag möter Djurgården Modo i Örnsköldsvik. Jag har inte alltför stora förhoppningar men kommer ändå gå in i matchen med öppet sinne, annars kan det nog lätt bli en orättvis bedömning just nu. Är som bekant sjukt missnöjd med laget än så länge.

På tisdag väntas Mika Zibanejad göra comeback, och det blir intressant att se vilken kedja han kommer att spela i. Om jag fick bestämma skulle jag nog göra en förstakedja med Nilson - Zibanejad - Åberg, men det tror jag inte Hardy gör nu från start, han är lite för korkad, envis och tråkig för det. Han fortsätter nog med Nilson - Ottosson - Åberg och sätter in Mika i en andrakedja med kanske Cehlin och...Tjärnqvist eller någon. Känns inte alls lika spännande, menmen. Ser hellre Brodin än Tjärna där isåfall.

--------

Djurgården Fotboll värvar Yussif Chibsah från Gefle. En bra mittfältsvärvning tror jag och han hälsas härmed välkommen av bloggen!

Med det sagt så får det vara nog med mittfältare och backar nu - jag vill ha giftiga anfallare! Något vi verkligen saknat de senaste åren. Tittar man på dagens trupp så ser den helt okej ut utom just i anfallet. Hade vi haft två kanonkillar där så skulle vi nog vara med i toppstriden nästa säsong, men det kommer inte att hända med dagens trupp.

--------

Chelsea - Arsenal 3-5! Jag kikade tyvärr bara lite från och till på den här matchen men galet var det! Dråpligast var nog ändå när John Terry halkade på ett bananskal och bjöd på ett mål. Van Persie tre kassar, whoa!

--------

Marcus Leifby på Aftonbladet är en sjukt skön journalist som jag gillar att följa, men dagens stora intervju med Patrick Ekwall vägrar jag bara att läsa. Vem bryr sig om hans bältros, påstådda stalkers och "känslan att åldras"?! Jesus Christ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar