tisdag 18 oktober 2011

Allsvenska kontraktet säkrat!

I måndags vann Djurgården nere i Halmstad med 3-1. En seger som betydde att man även nästa år får spela i Allsvenskan. Jag tycker att man gjorde en bra match och det som verkligen stod ut var de snygga målen.

1. Daniel Sjölunds vänsterkanon i krysset. Varför skjuter han inte oftare?!

2. Joona Toivios mästerliga frispark. Vilka kvaliteter han besitter alltså, otroligt. Tror han gjort sex mål nu och det som mittback! Målfarligaste mittbacken i serien antar jag, utan att ha kalla fakta.

3. Mattias Jonsons spik i kistan. En snygg lobb på friläge i sitt livs sista Allsvenska bortamatch. Iskallt avslut!

* Det blev några skador men det gör väl inte så mycket nu med bara en match kvar och dessutom säkrat kontrakt.

* Kennedy gör en Agger och med det menar jag en usel filmning och blir varnad. Skärp er.

* Agger började otroligt stark i DIF men har som alla andra nyförvärv mattats av betänkligt med tiden, lex Oremo eller vem som helst. Han var likblek i måndagens match - vad har hänt, Agger?

* Dembo och Jonson gör sina sista DIF-matcher i helgen. Såg en väldigt fin hyllningsvideo på Youtube till just de två spelarna och hade svårt att hålla tillbaka tårarna! Jonson är ju en järnkamin personifierad, men jag blev mest rörd av Dembobilderna. Dembo har fått otroligt mycket skit under sina år men har gjort fantastiska räddningar och varit en ledare och ikon med sina elva år i klubben. Jag lyfter på hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar