fredag 2 december 2011

Hockey!

Matchen i torsdags var riktigt dålig från båda sidor. Var det här verkligen superlagen från finalen för två år sedan?

Djurgården hade tur som fick en målvaktsbjudning sent i tredje perioden och kunde kvittera till 2-2 genom Mario Kempe. Förlängningen blev mållös men det blev inte straffläggningen, om man säger så. De sex första straffarna gick i mål men i fjärde rundan missade DIF och HV avgjorde. Typiskt att när vi är stekheta på straffar så är motståndarna ännu hetare!

Bäst idag var Josef Boumedienne och det är värt att påpeka det, så mycket skit som han brukar få. Just nu känns han väldigt bra dock och spelar rejält och lagom fult. Gillar att han står upp för målvakt och lagkamrater.

Även fjärdelinan med Kempe - Fimpen - Tim var bra och stod för båda målen framåt.

--------

Idag är det dags att ta sig an Luleå på bortaplan. Det känns som att vi är inne i den djupaste av serielunkar just nu, så trots att Luleå - DIF brukar vara heta bataljer så förväntar jag mig ingenting. Lika mycket som jag längtar och trånar efter matcherna, nästan lika ointresserad är jag när de väl spelas. Det känns segt på något sätt. Hoppas laget tar sig samman och börjar bjuda på riktigt bra insatser så man rycker upp sig lite. Ja, både laget och jag själv.

Trepoängare börjar känns oerhört viktigt då Djurgården nu endast har två poäng ned till nedflyttningsplats. Bedrövligt. Men det är ju bara resultatet av en värdelös coach och en styrelse som inte längre vill vara bäst i Sverige. Andra klubbar förstärker hela tiden med duktiga spelare men vad gör DIF? Inte ett skit. Förlitar sig på uppenbara felvärvningar som cementerar oss som ett bottenlag. Jag kräver skärpning helst på stört men som senast till nästa säsong. Bort med tränare och sportchef och in med nya spelare av hög klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar