måndag 12 december 2011

Skellefteå - DIF 8-1!!!!!!!!

En av de största förlusterna i modern tid har fått mig att deppa ihop totalt de senaste dagarna. Nu är vi väl ändå på rock bottom? Eller ska AIK få leka med oss en gång först också? Skönt nu, med ett uppehåll inför det derbyt i alla fall - så man kan ladda batterierna lite.

Jag har snudd på förträngt matchen mot Skellefteå men det jag minns är att Wesslau släppte in några snabba mål och blev återigen utbytt till förmån för Tim Sandberg. Tim fick en tuff match och släppte in fem mål. Jag tycker det är respektlöst av utespelarna att låta motståndarna sänka sin andremålvakt. Jävligt taskigt, rent ut sagt.

Just hur målvaktsbytet gick till fick vi äran att få se i Canal+ sändning och det var inte vidare snyggt gjort. DIF tog timeout och babblade i en halvminut och preciiiis när signalen ljöd för att matchen skulle återupptas igen, så såg man Hardy peka på Tim och göra tecken att han skulle byta av Wesslau. Tim bara: "Jahapp, åfan."...och började plocka med sina grejer och åkte ut på planen - helt ouppvärmd eller redo.

Jag tycker att det är jävligt osnyggt gjort av Hardy. Varför inte säga åt Tim redan innan timeouten, eller iaf när man tar timeouten, att han ska spela. Så han hinner tänka igenom situationen någon minut och få ordning på grejerna? Visst, han ska vara beredd på sådant men jag tycker ändå att det är oproffsigt gjort av gubbjäveln att bara kasta in Tim i absolut sista sekund.

Printz var skadad redan innan matchen och Ottosson klev av tidigt. Ungefär så här går det utan vår bästa defensiva back och bästa center. Dyngtorsk.

--------

De senaste två åren har varit en spiral rakt ner i avloppet för detta DIF-lag. De yngre spelarna har inte utvecklats ett jota och de värvningar som gjorts har visat sig vara rena skitvärvningar. När man dessutom tackat nej till Linkan m.fl. så måste folk förstå att de ansvariga ska bort. Hardy har inte utvecklat en enda jävla spelare i rätt riktning och Järlan är förmodligen den sämsta sportchefen av dem alla. Snälla, avgå nu, jag orkar inte tjata mer.

Nu försvinner dessutom tre spelare till JVM och DIF verkar inte ha någon som helst koll på marknaden. Man säger bara att det är svårt att hitta spelare. Visst, vi är mitt uppe i säsongen och det är säkert svårt. Men lite framförhållning hade varit bra och varför kan alla andra lag hitta nya spelare VARJE JÄVLA VECKA och vi hittar inte en enda?

Tjurigt inlägg men jag vill nästan slå sönder någonting här hemma när jag tänker på hur misshandlad klubben blir just nu - av sina egna ledare!

-------

"Mobilbettet" på Färjestad satt säkert till slut men jag fick hyfsat dåliga vibbar när AIK gjorde 0-1 i den första perioden, haha... 6-3 slutade det dock och telefonen blev gratis för mig - sweet! Tyvärr skäms jag dock lite i efterhand. AIK hade t.ex. inte Viktor Fasth i mål utan deras andremålvakt vilket såklart var bra för mig, men sånt borde man veta redan innan om man ska tippa! Dessutom brukar FBK ha svårt för AIK hörde jag och det hade jag inte heller en aning om. Så två misstag trots att jag vann.

Jag tänkte mest på att FBK är bra nu och AIK lite sämre = easy money! Fast å andra sidan - det kanske inte behöver vara svårare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar