torsdag 8 december 2011

Hockey medelst bettning

Jag har varit på dålig på att uppdatera den senaste veckan och orsaken till det är att jag haft en massa att göra - för en gångs skull. Det som hänt i hockeyvärlden koncentrerar jag till de två matcherna som Djurgården spelat.

Först vann DIF mot Luleå på bortaplan i en svängig men ganska dålig match. Två turmål räddade dock kvällen. 0-2 i första perioden var irriterade då jag eftersökt bra starter. Nåja. 3-0 i den andra och vinst på straffar (slutresultat: 5-4) ger ju ändå ett helt okej resultat med två poäng. Men spelet, njaee. Inte nöjd.

Igår fick vi se fyrverkerier på Hovet med tre mål från Djurgården efter mindre än fem minuters spel! Hoppas man fortsätter på den vägen och verkligen försöker ta tag i matcherna från start. En sak jag noterade var att fjärdelinan med Kempe, Fimpen och Tim (återigen?) spelade matchens första byte och sånt gillar jag! Då visar man att man vill sätta ett högt tempo från start.

John Normans solomål där han visade upp sin fina skridskoåkning var min "grej of the day". Såg faktiskt ut som Crosby där han störtade fram och avslutade med en perfekt backhand bakom Johan Holmqvist i Brynäs-kassen.

5-2 till slut och lite tjurigt på planen gjorde att jag njöt av gårdagens tillställning. Det känns dock fortfarande som att man bara spelar på 70% av sin kapacitet så jag hoppas att man fortsätter att utveckla sitt spel. Nog för att jag "hatar" Hardy men kanske har han en räv bakom örat. Det är ju inte nu man ska vara som bäst utan långt senare då det är slutspel. Är det just det vi kommer vara?

* Svedberg är verkligen ingen favorit på Hovet. Den här gången filmade han och kastade sig som en italiensk fotbollsmiljonär.

* BomBom gjorde sitt första mål för säsongen och får nu raka av sig mustaschen. Synd, jag tycker den klär honom! Riktigt kul målgest där han åkte förbi spelarbåset med klubbladet över muschen, haha... All credit till BomBom förresten. Han har verkligen spelat upp sig och jag börjar gilla honom! När han spelar bra så känns han så himla stabil. En snubbe att luta sig mot när det blåser.

* Wesslau och Svedberg bjöd på varsin highlight-räddning, wow säger jag bara!

--------

Beställde en ny "smartphone" igår och då jag spelat ihop allt annat jag har så tänkte jag göra det med den här saken också. Gick precis allin på Färjestad som möter AIK ikväll. Frågan är hur *smart* det var... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar