måndag 19 december 2011

Tre Kronor och DIF

Jag har egentligen inte så mycket att säga om Tre Kronor då jag för en gångs skull inte följt en landslagsturnering slaviskt. Jag gillar dock att man änligen vann premiärmatchen, det känns annars som att laget alltid får dåliga starter i turneringarna.

Roligast måste Kronwalls tre mål mot Ryssland ha varit. I Ryssland. Mot ryssar, som han spelar mot i vardagen - vilken känsla det måste varit! Fina mål var det också.

Carl Söderberg bjöd på ett par fantastiska framspelningar och Dick Axelsson behövde bara stå med klubban i isen och inkassera enkla mål. Varför envisades Söderberg med att spela så många år i Allsvenskans Malmö? Slöseri på tid i mina ögon.

--------

Djurgården har ägnat hela uppehållet åt att leta förstärkningar. Tre spelare drar iväg på JVM och Printzen är skadad. Har man hittat något då? Nej. Janne Järlefeldt har väl tittat in på Eliteprospects en gång om dagen och konstaterat att frukostfrallan smakar bättre än potentiella nyförvärv. Istället återkallas Kim Lennhammer som varit utlånad till Allsvenskan - iskallt beslut om ni frågar mig.

Backsidan ser otroligt tunn ut för tillfället och den närmaste månaden får utvisa om vi verkligen kan ta oss till slutspel. Min gissning är att vi som bäst håller oss kvar i trakterna där vi ligger just nu. Skittråkigt. Det finns verkligen inga ambitioner alls verkar det som. Hoppas vi håller oss kvar så får vi ta nya tag nästa år.

På torsdag är det derby och förra gången slutade det 0-5. Stora siffror men ändå inte lika stora som 1-8 senast mot Skellefteå. Den här matchen betyder således otroligt mycket för lagets fans. En vinst tänder en gnutta hopp medan en förlust efter dåligt spel kommer göra oss bedrövade bortom alla gränser. Då får det vara nog. Nog med förödmjukelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar