torsdag 22 december 2011

Asså massmedia...

Aftonbladet och Expressen bjuder på fina rubriker idag. I Expressen står det t.ex. med stora bokstäver högst upp på sportsidan: "HARDY: JAG SLUTAR I DIF" med underrubriken "Stockholmsderby och slutspelsjakt - då lämnar kapten Hardy".

För mig som lessnat på den trötte Hardy tändes förhoppningarna en kort stund, men när man klickar på länken står det bara att Hardy slutar efter säsongen för att hans kontrakt går ut då. HAHAHAHAHAHA. Det visste vi väl allihop? Vad är nytt? Hyfsat vilseledande och sensationssuktande rubriker på dessa tidningar.

Fyfan vad trött jag blir. Hur ska man kunna ta NÅGONTING på allvar när de liksom fejkar sensationer sådär jämt? Blir sjukt less. Vill verkligen inte läsa de där tidningarna men samtidigt så samlar de ju all aktuell sport så man kan hänga med i allting, så vad ska man göra?

--------

Hardy nämner iaf att han tänker ta minst ett sabbatsår från hockeyn efter den här säsongen. Jag antar att det bekräftar det som syns så tydligt: att han är trött och saknar låga och tåga. Tyvärr har det smittat av sig på laget och han blev kvar ett år för länge i klubben. Trist.

--------

Derby ikväll och jag är redan jättenervös. Det känns verkligen som en dealbreaker där en vinst betyder så enormt mycket jämfört med hur deppigt det blir vid en förlust. Båda lagen saknar en del spelare så man kan ju hoppas på att någon doldis tar chansen och uträttar något stort. Annars tror jag att Wesslau, Tjärnqvist Sr, BomBom och förstakedjan blir extremt viktiga ikväll med deras rutin och skicklighet.

Nu håller vi tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar