lördag 30 juli 2011

Pinsamma jävla f*ttallsvenska

Nytt lågvattenmärke. Börjar bli så sjukt less på matcher som avbryts hela tiden. Ibland är det bara någon kvart och som idag är hela matchen körd. Pappa, farbror och jag satt klistrade framför tvn och var riktigt laddade. Först gjorde Malmö 1-0 efter fem minuter på ett drömskott i nättaket men sen kom den riktiga käftsmällen...

Först tyckte jag mig se debuterande ynglingen Daniel Jarl med blodet forsande ur huvudet. Därefter bröts matchen och vi trodde att någon hade kastat in något föremål som träffat Jarl i huvudet, men så kanske det inte var? Var han bara inblandad i en olycklig nickduell, eller vad? Det verkar som att man brutit matchen på grund av smällare ännu en gång.

Nu vet man ju inte vem/vilka som kastat men jag hoppas han får ett saftigt jävla straff inklusive böter, fängelse och portning från all idrott. Rapporter tyder på att smällarna kom från djurgårdsleden och jag förstår inte hur det är möjligt. Klacken gjorde ju en storsatsning och var nere med typ 2000 man...och de får se 13 minuter fotboll innan festen är slut?! Och vi hemma i stugorna?! Och alla Malmöfans på plats? Fyyyyy faaaan, säger jag bara.

Jag är så himla besviken. Det här årets allsvenska tabell kommer ju bli rena parodin med alla dessa avbrutna matcher och kommittéer som ska fördela poängen mellan lagen. Hur kan det sportsliga få drabbas så hårt? Jag förstår inte. Jag förstår inte hur några enstaka muppar ska få förstöra för så många. Och jag tycker synd om spelarna vars insatser på planen liksom kommer i skuggan av vad som händer på läktarna. Det måste kännas förjävligt att kriga för tre poäng men sen bli tilldömda en 0-3-förlust så fort folk missköter sig.

Nej ni, spela klart matcherna och ta i med hårdhandskarna mot rötäggen. Att bara avbryta matcher verkar väl inte bidra till någon förbättring?

Nu får man väl se inom de närmaste veckorna vad som egentligen hände. Vilka som kastade osv. Jag är också väldigt nyfiken på vad som hände med Daniel Jarl och hur han mår nu. Vilken dyster debut det blev för den här lovande killen som gjort enormt bra ifrån sig i U21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar