lördag 30 juli 2011

Malmö - DIF

Jag har haft fullt upp och det i kombination med ganska lite intressant sport har gjort att uppdateringarna uteblivit. Tråkigt!

Senast gjorde DIF en underbar första halvlek där det med lite flyt kunnat stå 4-0 efter typ tjugo minuter. Jonson hade ett friläge, Rajalakso nickade i ribban, Sjölund sköt en helt otrolig yttersida i ribbans underkant och min favorit Toivio gjorde 1-0 på nick. Wow!

Tyvärr gick Elfsborg ikapp och även förbi i matchens slutminuter. Synd att man alltid ska ha den där jobbiga känslan i slutet av matcherna och att den dessutom alltid besannas, fyfan. Och jag hatar att se deras självgoda, osympatiska tränare vinna matcher. Mår illa bara jag ser honom.

--------

Nu är det snart dags för Malmö - DIF. Ännu en bortamatch av högsta svårighetsgrad där man dessutom saknar de tre förstahandsvalen på ytterbackspositionerna. Det blir intressant att se hur Magnus Pehrsson formerar sitt lag men några ungtuppar kommer garanterat spela och säkerligen får vi även se någon allsvensk debut. Spännande!

--------

Inatt går en MMA-match av stapeln som nästan får mig att få gåshud. Dan Henderson som har en av de tyngsta högernävarna på denna jord ska ta sig an en annan stor favorit hos mig - Fedor Emelianenko! Ojojoj, det här blir nog en fantastisk tillställning där jag sätter mina pengar på Fedor. Han är en av tidernas absolut största MMA-fighters och är trots sin rutin hela sex år yngre än "Hendo" som är 40 år gammal. Don´t blink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar