måndag 4 juli 2011

Djurgården - Helsingborg 1-1

Jag har egentligen inte så mycket att säga så här före matchen. Grabbarna har efter den härliga men dock slitsamma sviten med fyra raka segrar haft åtta dagars välförtjänt vila. Jag är mest intresserad av att se om denna vila gjort spelarna gott eller om de liksom kommit ur vinststimmet.

Det blir en riktig utmaning att möta serieledarna i två raka matcher men visst känns det ändå ganska härligt? För en månad sedan hade jag knappt kunnat se på eländet men nu känns det istället hoppfullt!
--------
EDIT: En helt godkänd första halvlek som jag verkligen njöt av. Inte för att vi spelade fantastisk fotboll men för att vi kämpade och höll jämna steg med serieledarna. En underbar känsla.

I andra halvlek gick vi dock ner oss totalt. Man kan inte börja spela på resultatet (1-0) då det återstår trettio minuter av matchen - vansinne! Kanske hängde det ihop med att Mattias Jonson blev utbytt?
Nåja, en poäng får väl ses som godkänt och det finns ju chans till revansch om en vecka, nere i Helsingborg.

Mina största plus idag går till Joona Toivio och Jani Lyyski. Vilka mittbackar vi har! Helgjuten insats som vanligt. Toivio var verkligen överallt. Bästa mittbacken i ligan i mitt tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar