fredag 1 juli 2011

Fight weekend!

Hej igen kära läsare. Jag har inte så många av er, men många verkar vara trogna - tack för det! Det har inte blivit något inlägg de senaste dagarna då det inte bjudits någon rolig sport och jag har således inte tittat på några matcher. I helgen ser jag dock fram emot en massa fighting!

Dels är det en sjuhelsikes tungviktsfight mellan engelsmannen David Haye och den ukrainske Wladimir Klitschko. Haye har verkligen betett sig som ett svin på de "preview shows" som jag sett och vägrar t.ex. svara på tilltal, skaka Klitschkos hand eller ens titta på nämnde motståndare!

Han har dessutom hypat fighten med en osmaklig bild där han håller upp Klitschkos blodiga, avslagna huvud. Ehhh, respektlöst, muppigt, och han kan dra åt helvete. Jag vet iof inte vad som ligger bakom hatet men Klitschko beter sig iaf mycket mer respektfullt och artigt - jag vet således vem jag håller på!

Samma lördagnatt (inatt!) går också UFC 132 av stapeln i MGM Grand Garden Arena, Las Vegas. Där var jag själv och såg Brock Lesnar gå en fantastisk match mot Shane Carwin förra sommaren, synd man inte är på plats nu också!

Jag är absolut ingen expert men för att göra det hela lite roligare så tippar jag här matcherna, en blandning mellan hjärta och hjärna får bestämma.

Main card
Lightweight bout: Dennis Siver vs. Matt Wiman. Svårtippat men jag får väl gå med Dennis Siver som är den jag sett mest av de båda herrarna - riktigt tuff gubbe!

Welterweight bout: Dong Hyun Kim vs. Carlos Condit. Ojoj, det här är nog den mest svårtippade matchen av dem alla. Condit är totalt livsfarlig och Dong vinner typ jämt han också. Jag var tvungen att kolla vad spelbolagen tror och deras odds är dead even! Jag får väl tippa med hjärtat och säga Dong Hyun Kim då det vore kul med lite asiatiska framgångar för en gångs skull. Helgardering dock!

Light Heavyweight bout: Ryan Bader vs. Tito Ortiz. Bader är en av UFC´s up n´ coming stars som förvisso fick stryk senast mot Jon "Bones" Jones (verkligen inget att skämmas för för Jones är BÄST. Bäst bäst bäst.) men nu kommer ta sig upp på vinnarspåret igen. Tito Ortiz må ha haft en lång och bra karriär, vara en legend osv, men han är slut. Senast jag såg honom var han pinsamt dålig även om jag tror han sade sig vara lite skadad då? Nåja, Bader får mitt tips här.

Middleweight bout: Wanderlei Silva vs. Chris Leben. Här får jag gå med Wanderlei Silva som kanske blivit lite till åren men Chris Leben har jag alltid sett som en sopa som bara går in och vevar. Dessutom pissade han väl i någons säng i första avsnittet av någon Ultimate Fighter-säsong? Kul skämt. Vilket gris.
Kommer iaf garanterat att bli en riktigt kul match men jag tror inte att Leben har skillsen som krävs för att vinna. Lite credit får han iaf för att han brukar komma in till Red Hot Chili Peppers sköna version av "Love rollercoaster" och alltid bjuder på roliga matcher.


Bantamweight Championship bout: Dominick Cruz (c) vs. Urijah Faber. Här har vi en riktig kanonmatch! Två superstars som ska mötas en andra gång i karriären. Cruz är regerande mästare som bara har en förlust i karriären och den är mot just denna Faber! Det är galet dålig stämning mellan de här två herrarna och då jag oftast står på de goda killarnas sida så håller jag på Cruz här. Han har verkat lugn och trevlig mitt i allt hat och Faber har istället varit rätt nöjd och otrevlig.

Det blir iaf kul att se Cruz sköna och totalt oortodoxa stil mot Fabers energifulla fightande. Någon kommer vara omätbart nöjd efter matchen och den andre kommer vara ledsen typ resten av livet om det blir torsk. Speciellt Cruz isåfall tror jag. Inte så kul att vinna mot ALLA men få stryk två gånger av just den kaxiga j-veln han verkligen vill vinna mot.


Vilken helg va?! Ska bli riktigt roligt med sport igen då den här veckan varit riktigt miserabel i det avseendet. Kanske även slänger ett öga på Nordkorea - Sverige i dam-VM idag. På måndag är dags för Djurgården Fotboll att ta sin femte raka seger då man möter serieledande Helsingborg hemma. Förresten är det ett dubbelmöte då man möter samma lag på bortaplan en vecka senare. Tufft!
--------
EDIT: Bara någon timme efter att jag skrev ovanstående inlägg har jag fått kalla fötter. Verkligen svårtippat är det och jag slänger in brasklappar på Condit, Leben och Faber, hahaha... Nu känns det nästan som att Condit kommer vara bättre. Leben påminner om Wanderlei men är yngre och kan förmodligen dra fördel av det och Faber gillar jag egentligen men just inför den här matchen tycker jag att han betett sig lite illa. Hmm...

Men som sagt tidigare, jag tippar med hjärtat också så de första tipsen får väl stå fast! Jag skulle dock tippa iaf Condit och Leben om jag satsade pengar. Såja, då fick jag det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar